wangikan mulutmu dengan selawat dan salam ke atas Rasulullah..

wangikan mulutmu dengan selawat dan salam ke atas Rasulullah..

Pages

Ahad, 25 April 2010

-ahlan wasahlan- Salam Perkenalan


ahlan wa marhaban!




بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين وبه نستعين على أمور الدنيا والدين
والصلاة والسلام على أشرف المرسلين المبعوث رحمة للعالمين
وعلى آله الطيبين الطاهرين، أما بعد

          Assalamualaikum dan selamat datang saya ucapkan kepada rakan-rakan pembaca yang dihormati sekelian. Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan  seribu kemaafan kerana kelewatan saya mengeluarkan post dalam blog yang agak sudah  lama saya asaskan ini.


          Seperti blog lama saya ‘www.lautanahlisunnahwaljamaah.blogspot.com ’ serta laman web lain yang mempunyai hadaf atau hala tuju tersendiri, blog ini juga mempunyai matlamatnya yang  jelas iaitu untuk cuba memudahkan para pembaca dalam memahami pembelajaran bahasa Arab secara amnya.
           Walaupun begitu, saya alhaqir  penulis hakikatnya bukanlah orang yang benar-benar berkeahlian dalam majal atau ruang lingkup ilmu yang mulia ini. Akan tetapi saya sekadar mengikut sabda Rasulullah ;
تَعَلَّمُوا العَرَبِيَّةَ وَعَلِّمُوهَا النَّاسَ
‘‘ Belajarlah Bahasa Arab, kemudian ajarikanlah ia kepada manusia’’

Moga-moga usaha ini memberi manfaat bagi bagi saya khasnya dan pembaca sekelian, amin.



وصلى الله على خير خلقه سيدنا محمد وعلى آله وصحبه وسلم

0 ulasan:

Catat Ulasan

komen dan pandangan...

Mengenai Saya

Foto saya
Aku hanya hamba kepada Tuhannya, Khadim yang berusaha untuk menyububurkan benih aqidah yang benar sejajar dengan perlembagaan Ahli Sunnah wal Jamaah. Guru bahasa Arab di Sekolah Tinggi Islam As Sofa Rembau Negeri Sembilan

islamic song by mikaeel